Strony mobilne

Według raportu „Digital 2021” opracowanego przez We Are Social i Hootsuite w Polsce liczba aktywnych użytkowników internetu korzystających z niego za pomocą urządzeń mobilnych wyniosła ponad 94 procent. 

 

Na marginesie, w poprzedniej wersji strony, gdzie były zamieszczone dane za 2019 rok, w Polsce aktywni użytkownicy internetu korzystający z niego za pomocą urządzeń mobilnych to było tylko 57 procent, a więc zmiany następują w błyskawicznym tempie.

 

Optymalizacja strony pod kątem przeglądania na urządzeniach mobilnych, daje możliwość osobie korzystającej np. ze smartfonu lub tabletu na swobodne zapoznanie się z ofertą.

Właściciele stron jeszcze do niedawna nie spieszyli się z wdrożeniem mobilności. Strony otwierały się, jednak dla wyświetlenia poprawnej nawigacji oraz odczytania treści wymagały powiększania i zmniejszania.

Strona mobilna czy responsywna?

Pamiętajmy, że „strona mobilna” to nie to samo co „strona responsywna”.

Różnica między stronami responsywnymi a stronami mobilnymi polega na podejściu do dostosowania strony internetowej do różnych urządzeń mobilnych.

Różnica między stronami responsywnymi a stronami mobilnymi polega na podejściu do dostosowania strony internetowej do różnych urządzeń mobilnych.

Strony responsywne (RWD)są zaprojektowane w taki sposób, aby elastycznie reagować na różne rozmiary ekranów, niezależnie od urządzenia, na którym są wyświetlane. Dzięki technikom responsywnego projektowania, zawartość i układ strony dostosowują się automatycznie, aby zapewnić optymalne doświadczenie użytkownika na urządzeniach mobilnych, tabletach i komputerach. Strona responsywna dynamicznie dostosowuje swoje elementy, takie jak obrazy, czcionki i układ, aby lepiej pasować do mniejszych ekranów i zapewnić łatwą nawigację i czytelność na urządzeniach mobilnych.

Z drugiej strony, strony mobilne to osobno opracowane wersje stron internetowych, które są specjalnie zaprojektowane i zoptymalizowane tylko dla urządzeń mobilnych. Są one często uproszczone, mają mniejszą liczbę elementów i skupiają się na najważniejszych funkcjach i informacjach, które są istotne dla użytkowników korzystających z telefonów komórkowych lub tabletów. Strony mobilne są oddzielnymi witrynami, które są dostępne pod innym adresem URL niż wersja desktopowa strony.

Strony responsywne dostosowują się do różnych rozmiarów ekranów, zachowując jedno URL i dostarczając spójne doświadczenie użytkownika, podczas gdy strony mobilne są osobno zoptymalizowanymi wersjami strony, skupionymi na urządzeniach 

mobilnych i posiadającymi odrębne adresy URL.

Mobilne i responsywne strony internetowe

Mobilna strona www jest zazwyczaj kopią serwisu przystosowaną tylko i wyłącznie do urządzeń mobilnych, najczęściej jest pozbawiona zbędnych grafik, aby przyspieszyć ładowanie się treści.

Tworzenie strony responsywnej

Zazwyczaj tworzymy jeden serwis dla wszystkich urządzeń: komputerów stacjonarnych, tabletów i smartfonów, a układ poszczególnych elementów dostosowany jest do szerokości okna przeglądarki internetowej.

Responsywna strona www

Dostosowanie strony do poprawnego prezentowania zawartości na odpowiednich urządzeniach dotyczy zarówno rozwiązań graficznych jak i dostosowania treści strony. Internet mobilny bardzo szybko zyskuje na popularności. Na razie nie widać żadnych oznak, by zjawisko to w najbliższej przyszłości miało wyhamować.

Strona mobilna

Smartfony i tablety zrewolucjonizowały rynek. W dzisiejszych czasach nie rozstajemy się z nimi, są zawsze pod ręką. Przeglądanie stron i całodobowy dostęp do internetu – zawsze i wszędzie, bez względu na to gdzie się znajdujemy.

Test strony mobilnej

Chociaż urządzenia mobilne dominują, nie ma jednak szans by komputery stacjonarne całkowicie odeszły do lamusa, ponieważ w kwestii komfortu użytkowania ich przewaga jest zdecydowana.

Nowoczesna strona powinna prezentować się prawidłowo na każdym urządzeniu, na którym przeglądamy strony internetowe.

Sklepy Shoper